MENÜ
Kezdõlap
Önéletrajz
Képgaléria
LINKAJÁNLÓ
Magyar oldalak
Külföldi oldalak
Történelmi oldalak
MEGHÍVÓK
Testületi ülés
Kistérségi Társulás
Képgaléria ajánló
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 
 
Választás 2010
 
Választási eredmények

 Választással kapcsolatos hírek
 

Önkormányzati választások
Rejtõzködõ Magyarország
Cikekk a Magyar Nemzetben,
választókerületem településeirõl,
Ludwig Emil tollából:

Túrricse

Szamosbecs

Gyügye

Gacsály

Csenger

Szamosújlak

Szamostatárfalva

Jánkmajtis

Túristvándi

Nagyszekeres

Kisszekeres

Csengersima

Vámosoroszi



Fehérgyarmati oldalak
 

 












 
Támogatás a kistérségeknek

2007. március 5

Fehérgyarmat – Az Új Magyarország Fejlesztési Terv alapján készülõ ágazati és regionális operatív programok, illetve az Új Magyarország Vidékfejlesztési Terv leghátrányosabb helyzetû kistérségeket segítõ beavatkozásairól egyeztetett a napokban a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség területfejlesztési és önkormányzati bizottsága.

Az országban eddig nyilvántartott 48 leghátrányosabb helyzetû kistérség listája jelentõsen lerövidült: 28-ra redukálták a legelmaradottabbnak számító kistérségek számát – tájékoztatott dr. Tilki Attilaországgyûlési képviselõ, a fehérgyarmati kistérségi társulás elnöke, s hozzátette: a fehérgyarmati, csengeri és mátészalkai kistérség is beletartozik a leszûkített körbe.

Mint elmondta: az ülésen elhangzott, a kirekesztõdés, szegénység és a leszakadás megakadályozása érdekében a legrosszabb helyzetû vidékek a többitõl eltérõ, összetett bánásmódot igényelnek.

Az ülésen kiemelték: a többszörös hátrány felszámolása érdekében összehangolt, a helyi szükségletekre alapozott, több területre kiterjedõ komplex térségfejlesztési program indul hazánk elmaradott – köztük a fehérgyarmati, csengeri, mátészalkai – kistérségeiben.

A program célja, hogy kisebb legyen a különbség a fejlett területek közelében elhelyezkedõ és a perifériára szorult, súlyosan hátrányos helyzetû vidéken élõk megélhetési lehetõsége, életminõsége és életkilátásai között, s hogy a leghátrányosabb térségek lakosságának felzárkózási esélyei rövid, közép és hosszú távon a lehetõ legnagyobb mértéken növekedjenek.

Sajátosságaiknak megfelelõen

A komplex térségfejlesztési program nagy mértékben támaszkodik a helyi adottságokra és erõfeszítésekre, s sikerét az biztosítja, hogy a II. Nemzeti Fejlesztési Terv több operatív programja különít el olyan forrásokat, programelemeket, amelyeket a kiválasztott kistérségben használnak fel, valósítanak meg.

Az egyes kistérségek szintjén a fejlesztési programok az alábbi 6 témakörre épülnek

- A helyi adottságokra építve a térség vonzóvá tétele a befektetõk számára
- A térségi piac belsõ szükségleteit kielégítõ, illetve azon túl terjeszkedõ szolgáltatási és termékláncok kialakítása
- Rugalmas foglalkoztatási formák támogatása, a foglalkoztatás bõvítése
- Társadalompolitikai megalapozást szolgáló elemek (oktatás, egészségügy, szociális terület, társadalmi kapcsolatok, civil szféra)
- Helyi társadalom- és közszolgáltatás-fejlesztési elemek
- Fenntartható környezeti és infrastrukturális fejlesztések

A különféle operatív programok elkülönített forrásai mintegy 120 milliárd forintot tesznek ki, amelybõl 3,5–5 milliárd jut egy-egy kistérségnek az elkövetkezõ 7 éves idõszakban – hangsúlyozta dr. Tilki Attila, s hozzátette: az említett összegek nem automatikusan járnak, a források akcióterületek közti megoszlása a kistérségek cselekvési programjának, jellegének és minõségének, továbbá a megvalósítás ütemének függvényében változhat. Fontos, hogy – különösen gazdasági beruházások esetében – a fejlesztések során magántõkét is sikerüljön bevonni.

Forrás: Kelet-Magyarország 

 
 

Hírek

 2010.12.11.

Visszakaptuk a vasútközlekedést

Egy évet kellett várni. A Somodi Mária-féle Közlekedési Klub szervezésében 2009. december 12-én tartottunk vonalbúcsuztató megmozdulást. Akkor úgy tûnt, hogy bármennyire is ésszerûtlen a döntés, a vasútunkat halálra ítélték. Hiába a tradíciók, hiába az igény, a rációt suttba dobva - tisztán pénzügyi szempontok alapján - a fõvárosban döntöttek a mi közlekedésünkrõl. S bár ígérte az akkor ellenzéki, azóta kormánypárt, hogy amennyiben õk irányítják az országot, abban az esetben visszaállítják a közlekedés bevált rendjét, valljuk be: hittük is meg nem is. Idén december 11-én aztán megtörtént. A területért felelõs államtitkár, Fónagy János részvételével megtartott ünnepség keretében visszakaptuk a vasútközlekedést




 
2010.11.26.

 Kölcsey Ferenc Általános Iskola akadálymentesített feljárójának átadása

2010. november 26-án a Kölcsey Ferenc Általános Iskola, Óvoda és Bölcsõde intézményében  akadály mentesítési feljáró átadására került sor
 

 
 
2010.09.29.

Újraindul a vasút
 
Tájékoztatjuk a lakosságot, hogy a Minisztérium döntése alapján a 113-as számú, Fehérgyarmat – Zajta vasúti vonalszakaszon a személyszállítás a decemberi menetrendváltást követõen újraindul.



 
 
2010.09.24.

Kölcsey Ferenc Általános Iskola épületének tetõ szigetelése befejezõdött

A Kölcsey Ferenc Általános Iskola épület tetõszigetelésének állapota rendkívül leromlott a szélsõséges hideg, illetve meleg idõjárások váltakozása következtében. A folyamatos beázások jelentek meg az emelet több tantermében és a földszinti ebédlõ helyiségében. Az Önkormányzat egyetemleges biztosítása a tantermek festésének kijavítását finanszírozza, viszont a tetõ kijavítását nem.



 

 2010.09.14.

Tájékoztatás térfigyelõ kamerák elhelyezésérõl

Fehérgyarmat Város Önkormányzatának Közterület-felügyelete térfigyelõ kamerákat helyeztet el a város belterületének különbözõ pontjain a közterület rendjének megóvása érdekében (Városfejlesztés, Környezetvédelmi és Mûszaki Bizottság 80/2010. (IX.01.) VFB határozata alapján):

1. Sétáló utca, szelektív hulladékgyûjtõ sziget - Városi Galéria épülete

2. Kertváros utca, szelektív hulladékgyûjtõ sziget – Kis ÁBC

3. Sport utca, szelektív hulladékgyûjtõ sziget – ÁFÉSZ Italdiszkont

4. Körforgalmi csomópont, Kossuth tér, Petõfi utca

 

YouTube videók

 

Ajánlott oldalak


 
 






 








 
 
 



 

2007.

Ajánlott böngésző: Firefox